תוכנית הרזיה דיגיטלית
Balance Formula
לפרטים לחצו כאן
ספר המתכונים
המחטבים
לפרטים לחצו כאן

לקוחות מספרים

10 מיתוסים על תזונה והרזיה

מיתוס 1: אפשר לדלג על ארוחת הבוקר כדי לחסוך קלוריות לא נכון. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. כיוון שגוף האדם מתעורר ממצב של צום, יש צורך באנרגיה מיידית למען המשך תפקוד תקין. אנשים שלא אוכלים בבוקר נוטים לאכול יתר על המידה בארוחת הצהריים.

מיתוס 2: יש להפריד בין פחמימות וחלבונים בארוחה
לא נכון. כל אב מזון מפורק ומתעכל באזורים שונים של מערכת העיכול. המזונות בטבע מופיעים כתערובת של אבות מזון. כך, למשל, האורז עבור כולנו הוא פחמימה, אך יש בו כמות לא מבוטלת של חלבונים. כך שלמעשה לא ניתן להפריד בין אבות מזון. בנוסף, לא נעשה אף מחקר מדעי שהוכיח את אמיתותה של דעה זו.

מיתוס 3: אסור לשתות בסמוך לארוחה כי זה מדלל את מיצי העיכול
לא נכון. המיתוס נשען על הרעיון ששתיה בסמוך לארוחה גורמת למיהול של מיצי העיכול ולכן מקטינה את אפקטיביות העיכול. לטענה זו אין שחר מכיוון שמערכת העיכול מפרישה כמויות גדולות פי כמה מהנחוץ לעיכול עצמו. לכן גם אם מתרחש מיהול כזה הוא לא פוגע באיכות פעולת מערכת העיכול.

מיתוס 4: פירות הדר הם המזון העשיר ביותר בויטמין C
נכון חלקית. זה נכון שבפירות הדר יש ויטמין C, אבל יש מזונות שעשירים הרבה יותר בוויטמין זה, כמו פלפל אדום, קיווי, תות-שדה, ברוקולי ועוד

מיתוס 5: פחמימות משמינות
לא נכון. גופנו צריך פחמימות כמקור אנרגיה לפעילויות שונות, אם נמנע מגופנו פחמימות למשך זמן ארוך, חוסר בפחמימות עלול להוביל למצב של עייפות. שילוב פחמימות בצורה מתונה בתזונה לא יגרום לעליה במשקל. מומלץ להקפיד על פחמימות דלות שומן כמו אורז, פסטה, תפוחי אדמה ולחם ולהמנע מפחמימות עתירות שומן כדוגמת בורקסים ועוגות למינהין.

מיתוס 6: טוסט או צנים מכילים פחות קלוריות מלחם רגיל
לא נכון. כאשר אנו הופכים את הלחם הטרי לטוסט, המרכיב היחידי הנעלם ממנו הוא המים. המים מטבעם הם נטולי קלוריות, ולכן אין זה משנה אם אוכלים לחם טרי או צנים

מיתוס 7: אכילת ביצים תגרום לעליה בכולסטרול
לא נכון. מחקרים מראים כי אכילה של ביצה אחת ביום לא גורמת לעליה ברמת הכולסטרול, כמו כן חשוב לדעת כי הביצה היא מקור מעולה למרכיבי מזון חיוניים. המיתוס הזה נגרם בגלל שחלמון הביצה הוא בין המזונות העשירים ביותר בכולסטרול.

מיתוס 8: תפוח ירוק מכיל פחות קלוריות מתפוח אדום.
לא נכון. תפוח ירוק אמנם מעט יותר חמצמץ מתפוח אדום, אך כמות הסוכר והקלוריות בשניהם זהה. בתפוח עץ בינוני אדום או ירוק ישנם כ-60 קלוריות. עוד דוגמה לכך היא שבלימון ישנה כמות סוכר זהה לערך לכמות הסוכר כמו בכל פרי אחר, אולם הלימון מכיל כמות גדולה של חומצת לימון המטשטשת את מתיקות הסוכר שבו. זכרו שגם פירות שטעמם חמוץ יותר מכילים סוכר באותה הכמות כמו כל פרי אחר.

מיתוס 9: שתיית קפה מפריעה לירידה במשקל
לא נכון. שתיית קפה לא רק שלא מפריעה לירידה במשקל אלא יכולה לעזור. שתיית קפה חזק כמו קפה שחור או אספרסו לפני אימון עוזרת לשריפת שומנים יעילה יותר באימון. כמו כן, שתיית קפה יכולה לעזור למנוע נשנושים. לעתים, בסוף ארוחה, מספיק שנשתה קפה חזק ואיכותי ויירד החשק למתוק. כמו כן מחקרים שנעשו לאחרונה הראשו ששתיית קפה חזק בסוף הארוחה מורידה את ספיגת הכולסטרול.

מיתוס 10: לשתות פחית אחת של משקה ממותק ומוגז ביום זה לא נורא
לא נכון. כמות הסוכר בפחית שתייה מגיעה ל- 5-6 כפיות, אם עושים חשבון שנתי מגיעים ל- 24 חבילות שתכניסו לגופכם רק מהשתייה המתוקה, בנוסף על כל הסוכר שנמצא גם כך בתפריט, מיותר וממש לא בריא. מחקרים קבעו שהורדה של שתיה מתוקה מהתפריט יכולה להוריד 5-6 קילו ממשקלכם בשנה.

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon

מס' טלפון 054-6783404

כל הזכויות שמורות © 2017 אולגה טיטנשטיין