תוכנית הרזיה דיגיטלית
Balance Formula
לפרטים לחצו כאן
ספר המתכונים
המחטבים
לפרטים לחצו כאן

לקוחות מספרים

10 מיתוסים על אימון גופני

מיתוס 1: אחרי אימון יש לאכול רק חלבונים כדי לבנות את השרירים לא נכון. יש לאכול גם פחמימות וגם חלבונים לאחר אימון. אימון ארובי ואימון כוח לרוב מדללים את מאגרי הגליקוגן בשריר, שהינם מקור האנרגיה המורכב מגלוקוז, וכן עשויים לפגוע ברקמת השריר, לכן, לאחר האימון יש לאכול חלבון על מנת לשמר ולאושש את השריר ופחמימה שתשיב לנו את מאגרי האנרגיה.

מיתוס 2: כאשר מתאמנים, אפשר לאכול הכול לא נכון. תזונה נכונה היא חלק מאורח החיים ומה
שנכנס לגופינו חשוב - גם כאשר אנו מתאמנים. השילוב של תזונה מאוזנת ופעילות גופנית יכולים לסייע לנו לשמור על מדדי דם תקינים, כושר ואיכות חיים. אוכל מטוגן ומעובד, דוגמת המבורגר או נקניקיות, עשויים להעלות את הכולסטרול ומדדי השומנים בדם גם לאדם מתאמן וגם לאדם שאינו

פעיל. מתאמן עשוי לתקן את הנזק שנגרם מאוכל לא בריא בצורה מהירה יותר אם הוא עושה ספורט, אך האם לא חבל על המאמץ? עדיף להתאמן ואז לאכול את הדבר המתאים ביותר – חלבון ופחמימה.

מיתוס 3: אנשים שעוסקים בספורט חייבים לקחת תוסף של מגנזיום
לא נכון. תוסף תזונה מגנזיום משמש את המתאמנים בניסיון להפחית או למנוע התכווצות שרירים. אנשים הפעילים באופן אינטנסיבי דוגמת מרתוניסטים, טריאתלוניסטים, רוכבי אופניים וכד', עשויים להיעזר בתוסף זה ולהרגיש את יעילותו אך לא כדאי להכניס לגופינו באופן גורף ובלתי מאוזן תוספים שעשויים במינונים שונים להזיק לגופינו, אלא קודם לאזן את תפריטינו ולהעשירו בירקות וקטניות, שהם מקור למגנזיום, ורק אח"כ לשקול נטילת תוסף.

מיתוס 4: כדאי להתאמן על בטן ריקה כדי לשרוף יותר שומן 
לא נכון. פעילות גופנית על בטן ריקה, דוגמת פעילות בוקר לאחר שנת הלילה אינה מומלצת. אכילה של תמר או פרוסת לחם יכולה לסייע בהתנעת הגוף ובמקסום הפעילות. לאנשים שמתקשים לאכול מיד עם הקימה בבוקר, ההמלצה היא לשתות מים או תה עם כפית דבש כדי להכניס פחמימה לגופם שתספק מקור אנרגיה זמין לפני הפעילות. כשיש לנו אנרגיה, נוכל לבצע פעילות גופנית בצורה אינטנסיבית ויעילה וכך לשרוף שומן ביעילות רבה יותר.

מיתוס 5: אם לא חשים ברעב לאחר האימון, לא צריך לאכול
לא נכון. אנשים רבים המסיימים אימון, נמנעים מארוחה שאחרי כיוון שהם לא רוצים להחזיר לגוף את הקלוריות ששרפו זה עתה באימון. אך הארוחה שלאחר האימון חשובה על מנת להתאושש ולמלא את מאגרי האנרגיה לקראת האימון הבא. כאשר נמנעים מאכילה, הגוף יכול להאט את קצב חילוף החומרים ואת קצב הירידה במשקל או לחילופין את קצב התאוששות השרירים.

מיתוס 6: כדי להעלות מסת שריר יש לצרוך אבקת חלבון
לא נכון. על מנת להעלות מסת שריר, יש לבצע אימוני כוח המתואמים לרמתו ויכולתו של המתאמן, ובמקביל ליצור תפריט תזונתי שמכיל את כמות החלבונים המתאימה מן המזון דוגמת מוצרי חלב כמו מוצרי יוגורט למיניהם, ביצים, עוף, דגים, קטניות. במידה והמתאמן מתקשה לקבל את כמות חלבונים הנאותה מכל סיבה שהיא, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע.

מיתוס 7: כפיפות בטן מורידות את הכרס
לא נכון. כפיפות בטן מחזקות את שרירי הבטן, וגם מסייעות ליציבת הגוף, אבל תשכחו מריבועים. ליתר דיוק, כפיפות בטן יכולות לסדר לכם שרירים חזקים מסודרים כמו לבנים, אבל אף אחד לא יראה אותם אם הם יסתתרו מאחורי שכבת שומן. זו הצרה עם שומן – אי אפשר לבחור איפה לשרוף אותו.

מיתוס 8: באימוני כוח לא שורפים שומן
לא נכון. אימון משקולות סטנדרטי שווה – מבחינת הוצאת קלוריות – להליכה בקצב בינוני בפרק זמן זהה. מעבר לכך, אימון המשקולות מביא את הגוף לשרוף קלוריות גם שעות לאחר סיומו, והשרירים שנבנים ממשיכים לשרוף קלוריות רבות יותר גם במנוחה, בשל העלאת קצב חילוף החומרים.

מיתוס 9: אם יש נטייה תורשתית להשמנה, שום אימון גופני לא יעזור
לא נכון. המחקרים אומרים אחרת. מסתבר שניתן באמצעות פעילות גופנית להוריד כ-30% מהשומן בגוף, ולא משנה אם אתה זללן כרוני או שמן מלידה. אימון גופני – ביחד עם תזונה נכונה כמובן – יכולים לנצח את הגנים. תסתכלו על משתתפי "לרדת בגדול".

מיתוס 10: לא הזעת – לא השקעת
לא נכון. זיעה לא קשורה לעבודה קשה. מדובר בסך הכל במנגנון גופני שנועד לצנן את הגוף. הרי אימון בקיץ יכול להפיק כמויות אדירות של זיעה, בעוד שאימון זהה בחורף יוציא אתכם עם גופיה יבשה. הזיעה אינה פרמטר להצלחת האימון או לשריפת קלוריות ושומנים. כמובן שהזיעה קשורה במאמץ – טמפרטורת השרירים עולה, החום העודף מפוזר בגוף, והגוף מסלק אותו. אבל להזעה אין שום ערך קלורי, ויש בה מרכיב אינדיבידואלי גבוה – עודף משקל, תורשה וכו'. וכמובן שהיא קשורה לטמפרטורת הסביבה. מי שמזיע מאבד משקל בנוזלים, אך המשקל הזה ישוב לאחר האימון.

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon

מס' טלפון 054-6783404

כל הזכויות שמורות © 2017 אולגה טיטנשטיין